دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

#یک_روایت_معتبر از #مقبره_الشهدا

#حسن_روزی‌طلب
(حقوق ۸۰، پژوهشگر و روزنامه‌نگار)

اولین شهدایی که در دانشگاه‌ها به خاک سپردند
۱۸ دی ۱۳۸۰
دو شب قبل از خاک‌سپاری، مسئول بسیج دانشجویی آمد در اتاق ما و گفت که تصمیم گرفتند فرزندان شهدا، این شهدا را به خاک بسپارند. [شما هم که فرزند شهیدید،] روز تشییع، اول وقت بیا جلوی مسجد.


لحظه دفن شهدای گمنام دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

#حمید_هوشنگی و #حاجی_لنگری هم بودند. #دکتر_خندان هم بود‌.
چند دقیقه‌ای در قبر دراز کشیدم.
تلویزیون شبکه پنج پخش زنده داشت. انگار اون دقایق را زوم کرده بود.

وقت خاکسپاری، #حاجی_بخشی جنازه کوچک شهید را به من نمی‌داد. می‌گفت: این مثل پسر منه‌؛ خودم باید خاکش کنم.
#سردار_باقرزاده به دادم رسید و به حاجی گفت بذار این بچه آرزو به دل نشه.

روز بی‌تکراری بود. الآن ۱۸ سال گذشته. شهیدی که دفن کردم، ۱۸ سالش بود. من هم ۱۸ ساله بودم.

همان شب برف سنگینی باریده بود. نیمه‌شب رفتیم سر مزار شهدا. رفقا سنگ تمام گذاشته بودند.


____
شهدا چهارشنبه در باغچه جلوی مسجد دفن شدند. همان جمعه #آقا به #زیارت تک‌تک‌شان آمد.

کانال خاطرات پل مدیریت

  • ۹۹/۰۹/۲۴
  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی