دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما شد

مدیر وبلاگ | چهارشنبه, ۷ مهر ۱۴۰۰، ۰۲:۰۳ ب.ظ | ۱ نظر

چشم حاج آقا روشن!
این قسمت: دکتر #پیمان_جبلی

دانش‌آموخته کارشناسی ارشد در رشته معارف اسلامی و تبلیغ 
دانش‌آموخته مقطع دکتری در رشته فرهنگ و ارتباطات (دفاع در 1383)

از مؤسسان بسیج دانشجویی بعد از جنگ در کشور است. در دانشگاه خودمان به همراه #کاظم_جلالی، بسیج دانشجویی را تأسیس کردند. بعد از دانشگاه، جبلی در معاونت سیاسی #صدا_و_سیما که متولی اخبار شبکه های صدا و سیماست، مشغول شد. گفتگوی ویژه خبری شبکه دو، از مهم ترین ابداعات جبلی است. البته آنچه که او بنیان نهاد، با آنچه امروز می‌بینیم بسیار متفاوت است. شکل مناظره‌گر آن برنامه و بیشتر جنبه پاسخگویی مسئولین تا اطلاع‌رسانی، از خرق عادت بود که در دهه هفتاد کمتر کسی جرئت نزدیک شدن به آن را داشت.
در جنگ ۳۳ روزه، مدیر کل شبکه العالم در #بیروت بود. در اوج خفقان خبری شبکه های الجزیره و العربیه و ضعف جدی صدا و سیمای جمهوری اسلامی، العالم آنقدر قوی و خوب در دل خطر، اطلاع رسانی کرد که همه جبلی را شایسته تقدیر می‌دانستند.
در دوره معاونت رسانه‌ای شورای امنیت ملی نیز با پوشش رسانه‌ای مناسب به موضوع هسته ای، مردم را کاملا درگیر موضوع و مدافع سرسخت آن نمود.
در پست #سفیر ایران در تونس، یکی از مؤثرترین افراد در تدوین قانون اساسی #تونس بود. از دوستان نزدیک راشدالغنوشی است و تلاش گسترده او برای برقراری ارتباط وثیق و محکم کردن جای پا در اولین کشور انقلابی بیداری اسلامی، بسیاری از همتایان را شگفت‌زده کرد.
هم اکنون او معاون برون مرزی صدا و سیما می باشد.
جبلی در هر مسئولیتی که بوده، آنقدر قوی و متنفذ وارد شده که تصمیم سازی و تدبیر های او تا سال های سال در آن حوزه می درخشیده است. جبلی بی ادعا و بی سروصداست؛ اما به شدت اثرگذار، زنده و پویا.

منتشر شده در #نشریه #باغ_خرمالو، تیر ماه ۱۳۹۱

---
رهبر معظم انقلاب دکتر #پیمان_جبلی را به عنوان رئیس سازمان صدا و سیما منصوب کردند.
دعا می‌کنیم در مسئولیت جدید موفق باشند.
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه
با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم.
رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است.
هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله.
وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۷ مهر ۱۴۰۰

  • مدیر وبلاگ

استاد دکتر پیمان جبلی

نظرات  (۱)

  • کادح هستم
  • خیر است. به امید موفقیت‌ها و تحولها...

    پاسخ:
    ان شاءالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">