دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

اندر حکایت نظافتِ اقامتگاه پردیس خواهران دانشگاهی که داریم

مدیر وبلاگ | يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۰۸:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

درباره این مطلب هیچ گونه قضاوتی نمی کنم.فقط بخشی از حقایق است که لزومی ندیدم به صورت خصوصی درج شود.چون قطعا مسئولین توجیه و تفسیری برای این کارشان دارند.

در اقامتگاه واحد خواهران دانشگاهی که داریم  جارو و طی کشیدن راهرو ها،شستشوی کف آشپزخانه،پاک کردن گازها،خالی کردن سطل زباله،نظافت حمام و شستن دستشویی بر عهده خود ما دانشجویان است و  کسانی که از انجام این مهم خودداری کنند با اخطار سرپرستی مواجه خواهند شد.


                                                                              

اگر خیال می کنید که این برنامه در ایام امتحانات تعطیل می شود!سخت در اشتباهید.باید قیافه دانشجویان در شب امتحان را ببینید که بعد از خواندن چند فصل از کتاب می گویند :راستی امشب نظافت آشپزخانه هم با منه! هرچند دوستان در این ایام بیشتر به هم کمک می کنند.


در واقع ساکنین هر سوئیت- که معمولا  متشکل از 3 یا 4 اتاق 4 یا 3 نفره است -باید به نوبت هر شب نظافت راهرو یا حمام یا سرویس های بهداشتی و یا آشپزخانه را انجام بدهند.در هر سوئیت یکی از دانشجویان مسئول نظافت  می شود که موظف است در برنامه ای هفته ای اسامی دانشجویان و اینکه کجا را باید تمیز کنند را یادداشت کند و در راهرونصب نماید. 

 سرپرست ها صبح ها به سوئیت ها مراجعه می کنند و جلوی اسم هر فرد وضعیت نظافت را می نویسند.کسی که نظافت را انجام ندهد به صورت کتبی و حتی نقدی جریمه می شود!

جالب تر اینجاست که سر پرست ها هر روز یا روز درمیان (به جز ایام تعطیل) به اتاق های دانشجویان در غیاب آنان مراجعه می کنند و وضعیت نظافت اتاق ها را نیز کنترل می کنند!فرمی مشابه آنچه در ادامه آمده در هر اتاقی نصب می شود و  سرپرست ها درباره وضعیت هر قسمت  اعلام نظر می کنند.

قسمت هایی که تیک خورده یعنی خوب است،آنجایی که نوشته شده دانشجو یعنی دانشجو کلاس نداشته و در اتاقش خواب بوده و یا حتی اگر احیانا کسی روی زمین خوابیده باشد ذیل عنوان فرش می نویسند که دانشجو!یعنی آنجا خواب بوده .

یک همچین اقامتگاهی داریم ما

بگذریم از این که علاوه بر هزینه ای که بابت اقامتگاه و ناهار و شام می پردازیم بابت مواد شوینده یعنی رخشا،پلاستیک زباله،شیشه شور،تی،اسکاج و مایع ظرفشویی هم هزینه ای جداگانه پرداخت می کنیم.

  • ۹۹/۰۹/۲۳
  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی