دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

مطالبه اجتماعی مردم قم علیه دانشگاه امام صادق

مدیر وبلاگ | دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۰۴:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

هر روز خبر ناگواری از دانشگاه امام صادق به گوش می‌رسد. خب، بسیاری از آن‌ها اصلاً منتشر نمی‌شود. اما گاهی برخی خبرگزاری‌ها جرئت می‌کنند مطالبی علیه اقدامات مسئولان این دانشگاه در دوره‌ای که به آن عصر مهدوی دوم گفته می‌شود، منتشر کنند. این بار خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران گلایه‌های استانداری قم را از مخالفت مسئولان استان قم و نیز مطالبه اجتماعی مردم قم علیه دانشگاه امام صادق سخن گفته است. اصل مطلب را بخوانید.


گفتنی است قضیه دشمنی مسئولان جدید دانشگاه امام صادق با طبیعت که در ساخت خوابگاه‌های شش‌طبقه و تخریب باغ‌های داخل و بیرون دانشگاه و قطع تدریجی درختان محوطه مسجد و دور پارکینگ و درمانگاه و خوابگاه دکتری اسبق (انتشارات فعلی) نمودهای آن روشن شده است، با این خبر و تخریب باغ سالاریه قم ابعاد جدی‌تر یافته است. 

خدایا! ما از شر این دشمنان این طبیعت به تو پناه می‌بریم.
مردم عزیز ایران! ما واقعاً سرافکنده‌ایم که در چنین دانشگاهی زندگی می‌کنیم.


معاون استاندار:

اقدام دانشگاه امام صادق در قطع درختان پارک سالاریه قم ناپسند است

قم -ایرنا - معاون امور عمرانی استاندار قم گفت: اقدام مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) در قطع درختان پارک سالاریه قم برای ایجاد فضای مورد نیاز تاسیس شعبه جدید این دانشگاه در استان قم، ناپسند است و مسئولان استان با انجام این کار مخالف هستند.

انتهای پیام /*

به گزارش ایرنا، محسن بهشتی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت، افزود: انتظار ما از نهادهای حوزوی و دانشگاهی این است که برای تاسیس مراکز علمی مورد نیاز خود، از زمین های خشک شهر استفاده کنند و حتی در آن ها درخت بکارند نه اینکه بخواهند مراکز خود را در دل باغ های قم احداث و درختان آن را نیز قطع کنند.
وی بیان کرد: مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) برای احداث شعبه جدید دانشگاه از کمیسیون ماده پنج مجوز نگرفتند و حتی اگر اجازه هم می گرفتند اعضای این کمیسیون با قطع درختان و احداث دانشگاه در پارک سالاریه مخالف بودند.
وی ادامه داد: این موضوع به یک مطالبه اجتماعی تبدیل شده است و مسئولان استان قم پس از اطلاع از این اقدام در حال پیگیری آن هستند، چرا که تا کنون (قبل از انتشار تصویر خشک شدن باغ در شبکه های اجتماعی که از بالای یک ساختمان هفت طبقه مشرف گرفته شده است) به دلیل مشخص نبودن فضای داخل پارک کسی از اتفاقاتی که در این مجموعه رخ می دهد، از جمله قطع درختان خبر نداشت.
بهشتی گفت: مسئولان دانشگاه امام صادق (ع) می توانند زمین خود را با سایر زمین های شهرداری و دولت در استان قم تهاتر کنند و اجازه دهند این پارک که باغ قدیمی بوده است با کاشت درختان جدید دو باره احیا شود.
وی بیان کرد: عکس های قدیمی قم در دهه 30 نشان می دهد مجموعه سالاریه و اطراف آن دارای 110 هکتار باغ سرسبز بوده که به مرور زمان از بین رفته است.
باغ و پارک سالاریه از جمله مکان های تفریحی مردم قم بود که از حدود سه دهه گذشته به منظور تاسیس مراکز دینی همچون جامعه الزهرا(س) از دسترس مردم خارج شد و امروز نیز بخش هایی از آن برای تاسیس شعبه جدید دانشگاه امام صادق (ع) در قم درنظر گرفته شده است.
7405/ 6133/ 
خبرنگار: سید محمد ابراهیم جنابان ** انتشار دهنده:عباسعلی نقی یان

  • ۹۹/۰۹/۲۴
  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی