دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

دانشگاهه داریم

تاریخ کتبی و خاطرات دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی یا همون حاجی میرلوحی از چهره‌‌های دوست‌داشتنی و کارراه‌انداز دانشگاه امام صادق است. او زمانی دانشجوی این دانشگاه بوده است و گفته می‌شود تحصیلات خود را ناتمام می‌گذارد و دامادی خاندان آیت‌الله مهدوی کنی را انتخاب می‌کند. این سید بزرگوار چندین سال است که مدیر کل روابط عمومی و بین‌المللی دانشگاه است. البته گفته می‌شود مدیران کل این دانشگاه باید مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند.
گفته می‌شود متأسفانه او مجبور است از باب اصلاح چهره دانشگاه در نزد ناظران بیرونی گاهی توریه کند و چیزهایی بگوید که مطابق با واقع نیست. از جمله همین مصاحبه او در مورد قطع درختان که گفته دانشگاه تاکنون یک درخت هم قطع نکرده است و در قم نیز قطع نخواهد کرد. 
 قطع=
بله دانشگاه خودش درخت قطع نمی‌کند، بلکه پول می‌دهد و کارگران دانشگاه و یا پیمانکاران دانشگاه امام صادق علیه‌السلام درخت قطع می‌کنند!

یادآوری: دیروز چهارشنبه اول شهریور ۱۳۹۶ معاون استاندار قم گفت دانشگاه امام صادق مجوز تأسیس در قم هم ندارد؛ ولی آمده درختان باغ سالاریه را قطع کرده است! (خبر: http://www.irna.ir/fa/News/82641594)
درختانی که دانشگاه امام صادق آنها را قطع کرده در باغ سالاریه قم
یادآوری: به خاطر دانشگاه امام صادق حداقل دو باغ زیبا در محل پل مدیریت تهران تخریب شده است (منبع+تصویر) و در یکی چهار ساختمان شش‌طبقه ساخته است (منبع+تصویر) و در دیگری هم می‌خواهد بوستان علم و مطالعه بسازد! هم‌چنین ده‌ها درخت در محوطه کنار مسجد،‌ پارکینگ، درمانگاه، انتشارات، استخر (ماهی) روباز و نیز جاهای دیگر به تدریج قطع شده است.

تصاویر درختانی که خودشان در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام قطع شده‌اند
در ادامه تصاویر درختانی را می‌بینید که بنابر نظر حاجی میرلوحی، دانشگاه امام صادق آن‌ها را قطع نکرده است و همین مبنا را در باغ سالاریه قم نیز به کار گرفته است (منبع: پاورقی):
مثلاً این درخت بید مجنون برای ما خیلی خاطره‌انگیز است. برخی کلاس‌های درسمان زیر سایه همین بید برگزار شد. بیدی که قطعش کردند و بعد جایش را هم پر کردند. ای کاش، عوض این بید، یک درخت دیگر می‌کاشتند.
درخت بید مجنون؛ درخت خاطره انگیز دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
درخت بید مجنون! قبلاً بیشتر به درخت‌ها حساس بودیم؛ واقعاً خیلی کم پیش می‌آمد درختی را قطع کنند. به تدریج، قطع درختمان هم برایمان عادی شد. 
دانشکده‌ها از سمت بخش معارف اسلامی
دهه هشتادی‌ها! یادتان هست؟! دانشکده‌ها سرسبز بودند. ساختمان مرکزی سرسبز بود. طراوات از دیوارهای دانشگاه می‌بارید. یادتان هست پشت بلوک ۹ سبزی می‌کاشتید؟ یادتان هست با خرمالوها سر و سری داشتید؟!
دانشگاه امام صادق علیه السلام باغ خرمالو
حالا دیگر اقامتگاه‌ها را به بیرون دانشگاه منتقل کرده‌اند. دانشجویان مجرد شهرستانی باید شش‌هفت‌سال در قوطی‌کبریت‌های شش‌طبقه زندگی کنند بدون درخت. بعد می‌گویند چرا بچه‌ها این‌قدر فیلم زبان اصلی می‌بینند! 
درخت‌های کنار مسجد
حدس بزنید از این چند درخت که هر روز از کنار آن‌ها می‌گذشتید و به مسجد و رستوران می‌رفتید، چند درخت باقی‌مانده است!
اینجا (تصویر پایین) ساختمان‌های شش‌طبقه ساخته‌اند تا دانشجویان را به بیرون محوطه اداری دانشگاه منتقل کنند و کارمندان را در خوابگاه‌های قبلی اسکان بدهند و رستوران ویژه اساتید را در بلوک ۹ برپا کنند.
اقامتگاه جدید دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
اینجا (محوطه دانشکد‌ه‌ها) هم اولش گفتند مثل جنگل بود. خواستیم بهسازی کنیم مثل دانشگاه‌های خارجی چمن بشود و کم‌درخت. نمی‌دانستند ذات باغ‌ایرانی، پردرخت است و ابهام‌انگیز. حالا هم می‌گویند خاکش مشکل داشت! 
4567987587687628768674
این هم چند عکس از درخت‌هایی که دیگر نیستند؛ مربوطه به همین چند روز اخیر. این درخت‌ها در محوطه اطراف مسجد بوده‌اند. قضاوتش با شما که آیا این‌ها را قطع کرده‌اند یا جابه‌جا! به هر حال، به نظر من اگر مجبور هم شده‌اند، باید به ازای تک‌تک درخت‌هایی که جایشان خالی شده، دوباره درخت بکارند.
قطع درختان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
قطع درختان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
قطع درختان دانشگاه امام صادق

قطع درختان در دانشگاه امام صادق علیه‌السلام
یادتان هست از دانشگاه که می‌آمدی تو، انگاری به بهشت وارد شده‌ای. دو طرف این‌قدر درخت بود که نه می‌توانستی پارکینگ را ببینی، نه درمانگاه را. از همان اواخر دهه ۸۰ شروع به قطع گزیده درختان کردند. هنوز هم مشغول‌اند و نتوانسته‌اند همه را قطع کنند. هر چاله، یک درخت است که در همین اواخر قطع شده است. 
قطع درختان دانشگاه امام صادق علیه السلام



قطع درختان دانشگاه امام صادق علیه‌السلام

باغ سالاریه چگونه به دانشگاه امام صادق رسید؟
30 سال پیش باغ سالاریه از سوی مرحوم منتظری تحویل مرحوم مهدوی شد.
باسمه تعالی
پس از سلام، بر حسب تقاضای شما و سایر آقایان هیئت امناء، مقتضی است سهام و اموال مذکور را تحویل جامعه الامام الصادق بدهید و آقایان هیئت امناء جامعه الامام الصادق احتیاطا اموال آن مرحوم را تخمیس کنند و بقیه را در مصارف مورد نظر آن مرحوم صرف نمایند و جناب مستطاب آیت الله مهدوی کنی مقدمات تحویل گرفتن اموال و سهام مذکور را فراهم خواهند کرد. 
ان شاء الله موفق باشید 
۱۴/۱۱/۶۶- حسینعلی منتظری


وقتی که من در پاریس بودم مرحوم تولیت خدمت مرحوم امام آمده بود و اصرار داشت اموال خود را در اختیار ایشان قرار دهد و بعد معلوم شد شرکتی به نام "شرکت طاهر" تأسیس کرده و اموال خود را برای مصارف فرهنگی و خیرات در اختیار هیأت امنای آن قرار داده است، بعد ظاهراً بین هیأت امنا و همسر مرحوم تولیت مناقشاتی پیدا شده بود و به راهنمایی آقای حاج سید رحیم خانیان -که یکی از امنای جامعه الامام الصادق (علیه السلام) است - پیش من آمدند و اظهار کردند اموال در اختیار جامعه الامام الصادق (علیه السلام) قرار گیرد. در آن جلسه من این امر را قبول کردم و چیزی نوشتم (پیوست شماره 81)[2] ولی گفتم: "اولاً بجاست اموال تخمیس شود چون من بعید می‎دانم ایشان اموال را تخمیس کرده باشند و ثانیاً نظر مرحوم تولیت به کارهای فرهنگی در قم بود، باید اقلا ده مدرسه در قم ساخته شود چون مدارس برای بچه ها درقم بسیار کم است"؛ آقایان هر دو شرطرا پذیرفتند ولی بعد آقایان امیرحسینی نسبت به اموال ادعای وراثت کردند و شکایت نمودند و بالاخره نه خمسی داده شد و نه مدرسه ای در قم بنا شد، و من فعلا از جریان امر اموال بکلی بی اطلاعم.
خاطرات مرحوم منتظری بود درباره باغ #سالاریه.

  • ۹۹/۰۹/۲۴
  • مدیر وبلاگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی